Diverse fysiotherapiebehandelingen in Genderen

Contact opnemen

Om uw klachten te verhelpen, biedt Fysiotherapie P. Stephan verscheidene behandelingen aan. Van sportfysiotherapie tot oedeemtherapie, onze professionals staan voor u klaar. Hieronder leest u meer over de verschillende behandelingen van Fysiotherapie P. Stephan.

Fysiotherapie

Tijdens een fysiotherapiebehandeling, gaat de fysiotherapeut op zoek naar de oorzaak van uw lichamelijke klachten. Wanneer deze gevonden is, zal de fysiotherapeut de pijn proberen te verlichten door verschillende technieken te gebruiken. Fysiotherapeuten helpen ook tijdens het revalideren.

Manuele therapie

Wanneer u klachten heeft aan uw gewrichten, uw houding of tijdens het bewegen, dan kunt u terecht bij een manueel therapeut. Vaak bieden de fysieke behandelingen van een manueel therapeut direct verlichting.

Een manueel therapeut heeft diepe kennis van wervelkolommen en de manier waarop lichamen bewegen. Hierdoor kan de therapeut helpen bij een hernia, nek- en rugklachten en een whiplash.

Dry needling

Dry needling wordt toegepast wanneer vastzittende spieren en knopen voor pijn zorgen. Vaak straalt deze pijn ook door naar andere delen van uw lichaam. Door gebruik te maken van een droge acupunctuurnaald, zal de spier sneller ontspannen en de pijn minder worden.

Oedeemtherapie / lymfedrainage

Een (lymf)oedeem is een abnormale ophoping van vocht in uw lichaam. Als u een (lymf)oedeem heeft, dan heeft uw lichaam moeite met vocht afvoeren. Dit kan verschillende oorzaken hebben, waaronder bloedvatproblemen, kanker, een operatie of een ongeluk. Tijdens oedeemtherapie wordt uw vochtafvoer gestimuleerd, waardoor deze weer beter zal functioneren.

Sportfysiotherapie

Heeft u tijdens het sporten een blessure opgelopen of wilt u juist een blessure voorkomen? Dan kunt u terecht bij de sportfysiotherapeut. Sportfysiotherapie biedt ondersteuning bij het onderhouden van uw lichaam en verhelpt en/of voorkomt blessures.

Postoperatieve therapie

Wanneer u een operatie heeft gehad - aan bijvoorbeeld uw heup of knie - zult u daarna moeten revalideren. Ook hierbij biedt Fysiotherapie P. Stephan ondersteuning. Door postoperatieve therapie bent u snel weer opgeknapt.

Ontspanningstherapie

Soms heeft uw lichaam - en geest - hulp nodig om te ontspannen. Tijdens ontspanningstherapie is dit dan ook het doel. Een ontspanningstherapeut helpt u met het verbeteren van uw natuurlijke ademhaling. Zo kunt u genieten van lichamelijke én geestelijke ontspanning.

Kaakfysiotherapie

Wanneer u last heeft van uw kaak, dan kan een tandarts u daar niet altijd bij helpen. Bij bijvoorbeeld lockjaw of verkeerd kauwen kan kaakfysiotherapie de pijn verlichten en verhelpen.